به وقت اردیبهشت

من همه تو ، تو همه تو ، او همه تو ، ما همه تو...

به وقت اردیبهشت

من همه تو ، تو همه تو ، او همه تو ، ما همه تو...

به وقت اردیبهشت

*هو الانیـــــــس*

پروردگارت نه رهایت کرده و نه تو را فراموش کرده...

(سوره ی ضحی آیه ی 3)

الحمدلله


من بودم و چشمان تو ... نه آتشی و نه گلی









محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۲۶ مهر ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه نظری
    عاالی
نویسندگان
  • ۳
  • ۰

می توانی عاشق شوی...

و گفت لا اکراه فی الدین .... دوست نداشت از روی اجبار عبادتش کنی ... شاید میخواست عاشق شوی ... نگاه کن... از بین تمام مخلوقات تنها

تو می توانی عاشقش شوی ! چه با شکوه هستی تو ای انسان ! نگاه کن کوه با آن عطمتش نمی تواند عاشق او شود ... آسمان با همه پاکی اش

اجازه عاشق شدن را ندارد ... دریا با آن همه  بزرگی اش نمی تواند عاشق شود ....  تنها تو می توانی انسان خاکی ! و چه قدرنشناس هستی تو ای انسان !

فرصتی به این بزرگی داری ... می توانی عاشقش شوی ....درحالیکه  روزها را بدون عشق هدر میدهی ...

تاکی میخواهی اسیر باشی... عاشق شو ... عاشق او .... او که همیشه باقی می ماند ...او که بی منت می بخشد

او که بی چشم داشت دوست میدارد ...

نگاه کن ...تنها تو می توانی در دل تاریکی شب با اشک او را بخوانی...تنها تو می توانی با او درد ودل کنی ...تنها تو می توانی با توبه به سمتش بازگردی .

نگاه کن ...تنها تو می توانی لذت دست کشیدن از خواسته هایت را برای خوشحالی او تجربه کنی ...

تاکی میخواهی وقتت را تلف کنی ...  تا کی می خواهی بدون عشق زندگی کنی ... برخیز .... از نو شروع کن ... عاشق شو ....


پ.ن:عاشق شو ار نه روزی کار جهان سرآید ...

عکس از سایت : www.bazchamran.ir


  • ۹۳/۰۶/۱۷
  • ن.ب

نظرات (۷)

سلام علیکم
ببخشید ها ولی معنای لا أمره فی الدین در تفاسیر یعنی در انتخاب دین اجباری نیست نه در احکام دین!!!!!اون موقع که خدا نعوذ بالله مشکل نداشت که بگه باید. به واجبات عمل کنی بعد بگه لا اکره فی الدین!!!!!!!!!
یا ابوالفضل ع
پاسخ:
سلام نه منظور من یک نگاه صرفا ادبی بود نه برداشت و تفسیر آیه و معلوم است که خدا به عبادت های ما نیاز  ندارد و منظور من بیشتر فرق بین انسان و سایر موجودات بود که بقیه اختیار ندارند ولی انسان می تواند انتخاب کند و این انتخاب میتواند با عشق و علاقه باشد و این فقط در انسانهاست ولی سایر موجودات اختیار ندارند و شاید نتوانند مانند رابطه ی انسان با خدا رو داشته باشند ....
وبیش تر این بود که انسان به جای به اجبار و از روی عادت می تواند از روی عشق خدا را صدا بزند و آنوقت است که نماز و تمام عبادات ها شیرین می شوند و حتما بیشتر مقبول خدا خواهد بود ...
همان طور که در کتاب آیت الله آملی هم داریم که برترین نوع پرستش که همان پرستش آزمندان و کریمان  است پرستش از روی عشق ومحبت به خداست درحالیکه عبادت از ترس جهنم ویا طمع بهشت هم مورد قبول هست ...
امام حسین (ع) فرمودند: 


گـروهی خـدا را از روى میل و رغبت (به بهشت) عبادت مى کنند که ایـن عبادت تاجـران است و گروهـى خـدا را از روى تـرس (از دوزخ) مـى پـرستنـد و ایـن عبادت بندگان است و گروهى خدا را از روى شکر (و شایستگى پرستـش) عبادت مـى کنند و ایـن عبـادت آزادگـان است که بهتـریـن عبـادت است.

  • محمد علی رنجبر طزنجی
  • سلام

    عاشق خواهی شد
    و سپس
    در و جودش ذوب خواهی گشت

    وآنگاه "رستگار خواهی شد"
    سلام علیکم 
    قلمتون خوب و روانه 
    احسنت 
    فعال باشید زیاد بنویسید 
    موفق باشید 
    در خدمتم 
    یا حق 
    پاسخ:
    سلام ممنون 
    لطف دارید...
    خداجووووووون عاشقتم  .......خیلی عاشقتم
    یاعلی
    تنها عشق توست که درد ندارد خدا...
    اینجا همه از عشق‌شان گریانند؛ اما نمی‌دانند اشک من از حسرت نیست از شوق داشتن توست. همین و بس!

  • محمد حسن رجب پور
  • با سلام و احترام

    هر آنچه از دل بر آید بر دل نشیند ...

    بسیار لذت بردم از دل نوشته ها تون . موفق باشید

    پاسخ:
    سلام 
    ممنونم ...شما هم همین طور

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">